Reumatism

Hej!

Jag kan till en början säga att jag lidit av ledgångsreumatism i snart två år.
Det värsta med denna sjukdomen är att ingen kan sätta sig in hur det känns,
för en del tror att det är som att ha vanlig värk ex. huvudvärk, så är inte fallet.
Så jag har faktiskt tänkt att göra ett projektarbete om just reumatism, det vill jag
göra för att folk ska få en mer inblick i det hela, för det trots allt en folksjukdom.
Kan drabba vem som helst, när som helst.

Det tar väldigt lång tid och fatta att man verkligen ha ledvärk, först tänker man inte
på det, sen börjar man fundera, vrf har jag såhär ont för?
Så var det iaf för mig i början.
Man blev också småsjuk hela tiden, typ småfeber och småförkyld hela tiden,
vilket ledde till att man fick hög frånvaro.
Sen blev man också väldigt trött, orkade ingenting.
Den ena läkaren efter den andra trodde jag var hypokondriker?
Liksom jag?
Jag är ju världens gladaste tjej :)
men efter ett tag, så insåg en läkare att jag led av det här, i början fattade man
inte det här, men i efterhand har man mer börjat tänka.

Jag ska inte skriva skallen av er redan efter andra inlägget ;) ha ha .

Ha de gött / Bommen


Kommentarer
Postat av: Johan

Nej, det kan inte vara lätt. Jag hade en klasskompis en gång som hade reumatism och som dessutom var synskadad. Hon var ofta ganska trött och så, men annars klarade hon sig bra =)

2009-09-20 @ 19:10:55
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Therés

Känner igen mig i läkarens kommentar, har själv problemet med att bli trodd trots dokumenterad inflammation sedan snart 7 år tillbaka så är det enda jag får kortisonsprutor som icket fungerar.

2009-09-21 @ 20:00:51
URL: http://theatreofpain.webblogg.se/
Postat av: O L I V I A

Hej!

Det låter inte särskilt kul måste jag säga :/

För tillfället känner jag igen mig på det du skriver ''Man blev också småsjuk hela tiden, typ småfeber och småförkyld hela tiden,

vilket ledde till att man fick hög frånvaro.''



Men jag har tur och lever inte med Reumatism och känner dock ingen som har det heller.

kram!

2009-09-28 @ 11:45:29
URL: http://picoh.blogg.se/
Postat av: JuliaLinnéa ♥

Stark tjej du verkar vara. Ser fram emot att läsa din blogg.. Hur har du det? Går det bra trots reumatismen ?

2010-02-18 @ 19:36:08
URL: http://juliahjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0